Toimitusehdot

Toimitusehdot voimassa 28.11.2023 alkaen



Yleistä verkkokaupasta


Verkkokaupan tuotteita myy Jatkuva Neliveto, y-tunnus 0625904-8. Jatkuva Neliveto on Kalajoen Kumikorjaamo Oy:n aputoiminimi.

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Pidätämme oikeuden kaupan perumiseen, mikäli verkkokaupassamme olevan tuotteen tai tuotepaketin hinta on selvästi virheellinen, teknisen häiriön tai inhimillisen virheen vuoksi.



Tuotteiden saatavuus


Kaikki tuotteet ja tuotepaketit, joiden tuotetiedoissa lukee "Saatavilla ja tilattavissa heti varastostamme Kalajoelta", löytyvät meiltä ihan aikuisten oikeasti heti omasta varastostamme. Nämä saatavilla olevat tuotteet ovat välittömästi tilattavissa Jatkuva Neliveto -verkkokaupasta.

Tuotteet ja tuotepaketit, joiden tuotetiedoissa lukee "Tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossamme...", ovat loppuunmyytyjä tai harvemmin liikkuvaa tavaraa jotka tilaamme tarvittaessa. Jatkuva Neliveto -verkkokaupan järjestelmä ei anna lisätä tällaisia tuotteita ostoskoriin. Ennen lopullista maksutapahtumaa verkkokauppa tarkistaa kaikkien ostoskorissa olevien tuotteiden saatavuuden. Mikäli jokin tuote olisi päässyt tässä vaiheessa loppumaan, ei järjestelmä anna edetä loppuun myytyjen artikkeleiden osalta maksun läpivientiin.

Mikäli olet kiinnostunut loppuunmyydyistä tuotteista, niiden toimitusaika ja hinta voidaan tarkistaa. Ole näissä tapauksissa yhteydessä myyntiimme puhelimitse tai sähköpostilla.



Tilaaminen


Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.jatkuvaneliveto.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.



Tilausvahvistus ja kuitti


Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet tekemäsi tilauksen yksityiskohtaiset tiedot.

Kuitin voit tulostaa asiakastiedoistasi. Kuitissa on kirjanpidossa tarvittavat veroerittelyt sekä muut tarvittavat tiedot.



Maksutavat


Tuotteet ja niiden mahdolliset toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Emme toimita tuotteita postiennakolla tai jälkivaatimuksella.

Verkkokaupassa voidaan maksaa useilla eri maksutavoilla.


Pankkimaksutavat:

Säästöpankki, Osuuspankki, Nordea, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia, omasp, S-Pankki, Ålandsbanken ja DanskeBank.


Mobiilimaksutavat:

MobilePay, Pivo ja Siirto.


Korttimaksutavat:

Visa ja Mastercard.


Lasku- ja osamaksutavat:

Collector B2C, Joustoraha ja OP Lasku.


Jatkuva Neliveto -verkkokaupan verkon kautta tapahtuvan maksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (Y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.


Viimeisimmät lasku ja osamaksutapojen tuoteselosteet nähtävillä alla olevan linkin kautta:

Paytrail info sekä lasku ja osamaksutapojen tuoteselosteet



Toimitusaika


Toimitamme verkkokauppatilauksia yleensä jokaisena arkipäivänä. Tilauksenne käsitellään ja lähetetään 1-3 päivän sisällä tilauksen suorittamisesta. Kuljetuksessa kestää yleensä 1-4 päivää, määränpäästä riippuen.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan Jatkuva Neliveto -verkkokaupassa tai tarvittaessa olemme suoraan yhteydessä tilaajaan.



Toimitustapa ja toimituskulut


Toimitamme verkkokauppatilauksia kaikkialle Suomeen.


Toimituskulut sisältävät rahti- ja pakkauskulut. Voit tarkistaa lopulliset toimituskulut valittuasi toimitustavan ostoskorista.


Pääsääntöisesti verkkokaupan tilaukset toimitetaan Matkahuollon kuljettamina.


Matkahuolto Kotijakelu

Kotijakelu yksityisille kuluttaja-asiakkaille. Jakeluaika valitaan tekstiviestillä. Toimitusaika noin 2-3 päivää. Isommissa kaupungeissa jakoja myös iltaisin ja viikonloppuisin. Firmat joilla ei ole tiloissaan säännöllistä päivystystä virka-aikaan, voivat halutessaan käyttää Kotijakelua.

Verkkokauppatilauksen yhteydessä veloitettava Kotijakelun rahtikulu 20 € sis. alv 24 %.


Matkahuolto Jakopaketti

Jakopaketti yrityksille. Jaetaan yritysten toimitiloihin virka-aikana klo 8:00-16:00 ilman ennakkoilmoitusta. Toimitusaika noin 1-2 päivää. 

Verkkokauppatilauksen yhteydessä veloitettava Jakopaketin rahtikulu 20 € sis. alv 24 %.


Matkahuolto Lähellä-paketti

Lähellä-paketti mitoiltaan pienille tilauksille, esim. mutterisarjoille, keskikupeille ja vinsseille. Todella laaja noutopisteverkosto ympäri Suomen. Ei voida käyttää renkaiden tai vanteiden toimittamiseen.

Verkkokauppatilauksen yhteydessä veloitettava Lähellä-paketin rahtikulu 10 € sis. alv 24 %.


Nouto myymälästä

Myymälässämme on liukuvat aukioloajat. Yleensä henkilökunta on paikalla arkisin klo 12:00-17:00. Jos tulet kauempaa, varmista aukioloajat puhelinmyynnistämme numerosta 0400 169 906. Erikseen sovittaessa outlet-myymälässä voi asioida myös aamuisin, iltaisin ja toisinaan viikonloppuisinkin.


Matkahuollon Kotijakelun ja Jakopaketin yksittäisen kollin maksimipaino on 35 kg, joten tämä rajaa joiltain tuotteilta pois Matkahuollon kuljetustapana. Tällaisia artikkeleita voivat olla esim. todella suuret maastoauton renkaat tai moottoripyörän telasarjat.


Lähellä-pakettien koot rajoittuvat vinsseihin. Renkaita ja vanteita emme voi toimittaa Lähellä-paketteina.


Tuotteet joissa kollin maksimipaino tai mitat ylittyvät, voidaan tilata verkkokauppamme kautta ja maksun jälkeen ne voidaan noutaa myymälästämme Kalajoelta. Näissä tapauksissa emme siis tarjoa suoraa toimitusta ja rahtia, vaan se on sovittava myyntihenkilöstömme kanssa erikseen, tapauskohtaisesti.

Asiakkaan niin halutessa, voimme selvittää järkevimmän ja edullisimman rahtitavan näille isoille tuotteille. Tällöin asiasta sovitaan sähköpostin tai puhelimen välityksellä, jolloin veloitamme rahdin erikseen. Tuote toimitetaan sovitulla tavalla, kun asiakas on maksanut rahdin.


Verkkokaupassamme voi olla tarjolla myös sellaisia tuotteita, jotka voitaisiin painonsa ja mittojensa puolesta toimittaa esim. Matkahuollolla, mutta niille ei tarjota suoraan kuljetustapoja, vaan ne maksetaan verkossa ja noudetaan myymälästämme Kalajoelta.

Kyseessä voi olla esim. todella tiukasti hinnoiteltuja poistotuotteita, kakkoslaatuisia tuotteita tai vanhoja tuote-eriä.

Tuote voi olla myös tietty kampanjatuote, jonka haluamme myydä tarkoituksella ainoastaan myymälästämme. Onhan sekin tapa saada pöhinää paikan päälle ja päästä rupattelemaan kasvotusten asiakkaiden kanssa.

Jos olet kiinnostunut kakkoslaatuisista tuotteista, erikoiskampanjatuotteista tai esim. renkaista jotka ovat hieman vanhempaa varastoa, voit tulla tutustumaan niihin myös myymäläämme Kalajoelle ja maksaa ostoksen tiskillemme.


Pidätämme oikeuden kuljetustavan muuttamiseen tapauskohtaisesti. Emme tee sitä hetken mielijohteesta, vaan siihen täytyy olla jokin pakottava syy. Tällaisessa erikoistapauksessa olemme yhteydessä asiakkaaseen ennen tilauksen lähettämistä.

Voimme käyttää vaihtoehtoisina toimitustapoina esim. seuraavia rahdinkuljettajia: Posti, DB Schenker, DHL, FedEx ja UPS.


Lähes kaikki tilaukset toimitetaan asiakkaillemme omasta varastostamme Kalajoelta, mutta joissain poikkeustapauksissa tilatut tuotteet saatetaan kuitenkin toimittaa asiakkaalle esim. suoraan tukkurin tai maahantuojan varastolta.

Kyseessä voivat olla esim. tuotteet joita emme normaalisti varastoi rajatun kysynnän vuoksi tai ne ovat juuri päässeet loppumaan, mutta saamme hankittua niitä lisää, luotettavilta yhteistyökumppaneilta.

Näissä suoraan tukkurin varastolta toimitettavissa tilauksissa asiasta sovitaan aina ennakkoon asiakkaan kanssa.


Satunnaisina poikkeuksina tekemissämme Suomen rajojen ulkopuolelle tapahtuvissa toimituksissa ei ole kiinteitä toimituskuluja, vaan niissä veloitetaan todellinen toteunut toimituskulu. Suomen rajojen ulkopuolelle mahdollisesti tapahtuvat kaupat ja toimitukset on aina sovittava erikseen etukäteen.


Suomen rajojen ulkopuolelle tapahtuvissa toimituksissa on aina selvitettävä etukäteen kohdemaan arvonlisäverotus sekä tullimuodollisuudet ja tullimaksut.


Puhelimitse, sähköpostitse tai sosiaalisen median kautta Suomeen tehdyissä räätälöidyissä tilauksissa saatetaan käyttää verkkokauppatilauksista poikkeavia toimitusehtoja ja toimituskuluja.



Vaihto- ja palautusehdot


Verkkokauppatilauksissa asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Emme tarjoa veloituksetonta vaihto- tai palautusoikeutta, vaan asiakas maksaa vaihdosta tai palautuksesta aiheutuneet todelliset rahtikulut. Tästä tarkemmin jäljempänä.

Ole aina yhteydessä meihin ennen palautuksen suorittamista.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä, uutta vastaavia ja myyntikelpoisia tuotteita.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

• asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi

• pankkitilinumerosi IBAN muodossa, BIC koodi ja pankin nimi

• kopio tilausvahvistuksesta

Palautus tehdään Kalajoen Matkahuoltoon osoitettuna Kalajoen Kumikorjaamo Oy:lle tai vaihtoehtoisesti muulla asiakkaan kanssa ennakkoon sovitulla tavalla.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta, emmekä postiennakko tai jälkivaatimus lähetyksiä.

Kun palautus on vastaanotettu, tarkistettu ja hyväksytty, rahat palautetaan asiakkaan tilille mahdollisimman pian.


Mikäli tuote vaihdetaan tai palautetaan tuotteessa olevasta viasta tai meidän tekemästämme virheestä johtuen, kaikki tuotteen vaihtamisesta tai palauttamisesta aiheutuvat kulut maksaa Jatkuva Neliveto -verkkokauppa.


Jos asiakas haluaa muusta syystä tai omasta virheestään johtuen vaihtaa tai palauttaa virheettömän tuotteen taikka perua kaupan, maksaa asiakas tuotteen vaihtamisesta tai palauttamisesta aiheutuvat todelliset kulut.

Asiakkaalle palautetaan kauppasumma josta on vähennetty kaikki tilauksesta aiheutuneet todelliset toimituskulut. Huomioithan että esim. rengas- tai vannesarjasta aiheutuneet todelliset toimituskulut ovat vähintään useita kymmeniä euroja, isoissa tuotteissa tai lavatoimituksissa kulut voivat olla jopa satoja euroja.


Niinsanottuja "räätälöityjä" rengas- ja vannepaketteja, joissa asiakkaan valitsemat renkaat ja vanteet on asennettu yhteen, ei voi palauttaa, eikä niistä tehtyä kauppaa voi perua.

Tämä koskee myös tilauksia, joissa asiakkaalle on hänen pyynnöstään erikseen hankittu tuote tai tuotteita jotka eivät normaalisti kuulu valikoimiimme.



Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta


Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa meille virheestä välittömästi joka sähköpostilla tai puhelimitse.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Jos paketti tai tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, on asiasta tehtävä välittömästi reklamaatio myös kuljetuksen suorittajalle sekä ilmoitettava siitä Jatkuva Neliveto -verkkokaupan henkilökunnalle. Tällöin tapaus kannattaa dokumentoida välittömästi ottamalla kuva vioittuneesta paketista / tuotteesta sekä pyytää asiasta rahdintoimittajan kirjallinen selonteko ja kuittaus rahtikirjaan tai lähetteeseen.



Muuta


Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme ja hinnoitteluamme. Asiakkaan on aina ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.



Jaksoitko lukea tänne asti? Mahtavaa, kiitos!


Kiva tietää etten kauppiaana kirjoittanut tätä kaikkea tyhjänpäiten, kun Sinä arvoisa asiakkaani otit oikeasti selvää toimitusehdoistamme.


Nämä lakitekstit ovat pitkäpiimäistä ja joskus ahdistavaakin luettavaa. Käytännössä ongelmia ilmenee todella harvoin ja ne saadaan kyllä aina sovittua molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla!


Tervetuloa verkkokaupoille tai piipahtamaan Jatkuva Neliveto Outlet -myymäläämme!


Loading...